26
26

Oczywista nieoczywistość, czyli Inspiration Day 2.0

Do przeczytania w 3 min.

W październiku odbyło się jedno z najciekawszych wydarzeń dla branży gastronomicznej w Polsce.

Inspiration Day 2.0 to dwa dni przepełnione dużą dawką inspiracji.

Firma Primulator do swojej łódzkiej siedziby zaprosiła największych producentów żywności HoReCa, aby przy wykorzystaniu urządzeń z oferty łódzkiego dystrybutora i produktów prezentowanych przez partnerów, pokazać najnowsze trendy i zainspirować najlepszymi rozwiązaniami, które kryją się pod hasłem: Convenience Store Concept (CSC).

Jest to autorski koncept stworzony przez Primulator, którego głównym założeniem jest tworzenie dowolnego rodzaju kuchni, przy ograniczonej ilości miejsca w sposób łatwy, powtarzalny, minimalizując ilość personelu na zmianie i niewymagający mozolnego procesu wdrażania pracowników. Projekt zakłada również wykorzystanie optymalnej, zredukowanej ilości urządzeń, co bezpośrednio przekłada się na ergonomię pracy i mniejsze zużycie prądu.

Można powiedzieć, że Inspiration Day 2.0 było niejako ucieleśnieniem powyższych założeń. Wydarzenie, którego patronem medialnym jest Przegląd Piekarniczy i Cukierniczy, miało formę mini targów. Na 9 stoiskach swoją ofertę prezentowały największe firmy produkujące żywność dla HoReCa, a każda z nich miała do dyspozycji piec Merrychef. Zaprezentowana przez wystawców oferta była naprawdę zróżnicowana. Każdy właściciel posiadający dowolny punkt gastronomiczny lub osoba, która planuje otworzenie tego typu działalności, mógł znaleźć coś dla siebie.

Wystawcy w swoich 20-minutowych prezentacjach zaskakiwali szybkością przedstawianych produktów. Gotowe dania np. obiad w postaci puree ziemniaczanego, kotleta schabowego i gotowanych warzyw, były przygotowane w 2 – 3 minuty. Kanapka z krewetkami na ciepło i frytkami to czas około 90 sekund. Wszystko wysokiej jakości, smaczne i podane w prosty sposób. Na sali podczas wydarzenia pracowało jednocześnie 10 pieców Merrychef, z których nieustannie wydawane były potrawy. Pomimo tak intensywnej pracy, warto podkreślić, że nie było czuć nieprzyjemnych zapachów, jakie często można spotkać w miejscach z tradycyjną kuchnią.

Ciekawym punktem Inspiration Day 2.0, była premiera pieców Merrychef conneX®. To najnowszy model, który wyróżnia się na tle konkurencji nie tylko jakością wykonania i niezawodną, opatentowaną technologią tri-pleX®, ale również jest to jedyny piec hybrydowy z największą komorą do pieczenia, w stosunku do wielkości całego urządzenia.

Ważną atrakcją Inspiration Day 2.0 był wykład: „Oczywista nieoczywistość — jak zarobić na rosnące koszty?” prowadzony przez Adama Beniowskiego, założyciela Pro Business Solutions, firmy dostarczającej innowacyjne rozwiązania optymalizujące sprzedaż. Pan Adam realizował Projekty Doradcze i IT między innymi dla: PKN Orlen, CircleK, Eurocash, Delikatesy Centrum, Mars, Kampania Piwowarska, a także Netto. Podczas wykładu w siedzibie Primulator, przedstawił mocne argumenty, poparte dokładnymi analizami, że pomimo trudnej obecnie sytuacji globalnej i rosnącej inflacji, prowadzenie lub wdrażanie gastronomii w punktach takich jak piekarnie, kawiarnie, stacje benzynowe, a także sklepy wielkopowierzchniowe lub sklepy typu c-store jest opłacalną strategią, pod warunkiem, że zadbamy o odpowiedni marketing, będziemy pilnować jakości i wprowadzimy szeroko pojętą optymalizację.

Klamrą łączącą wykład Adama Beniowskiego i prezentacje producentów, był moduł Selfcoffee, który znajdował się na sali w centralnej części wydarzenia. Był to gotowy samoobsługowy punkt gastronomiczny, który mocno przykuwał uwagę odwiedzających Inspiration Day 2.0. Na powierzchni około 5 m2, poustawiane zostały urządzenia: dotykowy kiosk, ekspres do kawy WMF, urządzenie do wyciskania soków ZUMMO, oraz maszyna do lodów włoskich Carpigiani. Z tyłu mebli w przestrzeni imitującej zaplecze, postawiony był piec Merrychef, który obsługiwała jedna osoba. Całość robiła niesamowite wrażenie i idealnie obrazowała stworzony przez firmę Primulator Convenience Store Concept.

Podsumowując Inspiration Day 2.0 można śmiało stwierdzić, że jest to zdecydowanie wyjątkowe wydarzenie. Formuła imprezy skupiona wokół autorskiego pomysłu Convenience Store Concept pokazuje całe spektrum możliwości dla inwestorów, osób prowadzących gastronomię, oraz dla wszystkich związanych z branżą gastronomiczną, którzy poszukują inspiracji. Skupienie w jednym miejscu oraz wokół jednego tematu najważniejszych producentów żywności bardzo ułatwiło osobom odwiedzającym Primulator, zdobycie wiedzy z zakresu najnowszych trendów foodowych, oraz odpowiedzi na pytania związane z wprowadzaniem nowych rozwiązań w swoich lokalach.

Pierwsza edycja tej imprezy miała miejsce w 2019 roku i zakończyła się ogromnym sukcesem. W wyniku przerwy związanej z pandemią dopiero w tym roku firma Primulator odświeżyła formułę wydarzenia i powróciła z Inspiration Day 2.0. Organizatorzy zapewniają, że jeśli nic nie stanie na przeszkodzie to Inspiration Day zostanie wpisane w cykliczny kalendarz targowy. Dla osób, które nie zdążyły się zapisać na te mini targi lub nie dotarły w tym roku, już teraz zapraszamy na kolejną przyszłoroczną edycję.




GALERIA ZDJĘĆ

Zamknij Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności i polityką dotyczącą cookie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.